Seirijų Antano Žmuidzinavičiaus gimnazija Tik dideliu darbu pasiekiami geri rezultatai. Atraskite, siekite, patirkite ir džiaukitės. Tegu pasiekimai pranoksta lūkesčius. Direktorė

    Ikimokyklinio ugdymo skyriaus "Pelėdžiukų" komanda (kuruojantis pedagogas Jurgita Malinauskienė) dalyvavo respublikiniame finansinio raštingumo konkurse "Jauna piniginė" ir laimėjo III-iąją vietą savo amžiaus grupėje. 
    Konkursas vyko dviem etapais. Vaikams buvo pravesta edukacinė veikla ugdanti finansinį raštingumą. Kūrė scenarijų ir kadruotę. "Kaip peliukas pinigų prasimanė"

Komandą „Pelėdžiukai“ sudarė 15 vaikų. (amžius 3-5 m. )

Vyko pokalbis su vaikais apie pinigus, juos apžiūrinėjant plakatuose, paveikslėliuose ir čiupinėjant tikrus. Lyginant - kas kainuoja daugiau pvz. mašina ar saldainis, rūšiuojant monetas ir banknotus pagal dydį, spalvą. Taip siekiant pažinti,  atskirti jų nominalus pagal parašytą skaičių ar bendrą vaizdą.

 

 

 Vaikų „Minčių lietus“:

 Kas tai yra pinigai? Kaip jie vadinasi? Kam jie reikalingi? Iš kur jų gauti?
-       Pinigai būna popieriniai arba geležiniai, bet popieriniai geriau. (Paulius 5m.)
-       Mūsų pinigai tai eurai, bet Anglijoj tai būna svarai, nes tėtė sakė. (Ąžuolas 3m.)
-       Daug pinigų tai, kai jau kokia šimtinė. Evita 5 m.
-       Pinigų galima pasiimti iš banko, arba iš senos tėčio piniginės. (Barbora 4m.)
-       Juos reikia uždirbti, nes reikia pirkti maisto. (Miglė 5 m.)
-       Euro tai toks ženklas kaip citrina su brūkšniuku. (suprasti, kaip raidė C)( Matas 4m.)


 „Kaip peliukas pinigų prasimanė“     

 Tikslas: ugdyti vaikų finansinį raštingumą.
Uždaviniai:  mokyti vaikus pažinti pinigus, jausti jų vertę ir tinkamai su jais elgtis, bei  atkakliai siekti tikslo.
Eiga: vaikai klausosi skaitomos pasakos, aptaria, apžiūri jau nupieštą kadruotę, galvoja kitus galimus scenarijaus variantus, piešia savo versiją atliepdami scenarijų. 

 

Kartą gyveno peliukas, kuris labai mėgo taupyti. Beveik visus kišenpinigius dėdavo į savo kiaulę taupyklę.
Peliukas labai norėjo nupirkti mamai dovanų, bet sutaupytų monetų buvo maža, todėl jis sugalvojo susirasti darbą. Kadangi mokėjo gerai skaičiuoti, susirado darbą banke, dirbo sau laimingas visą mėnesį.
Vos tik gavo pirmąjį atlyginimą, peliukas jį pasiėmė, dar ir santaupas pridėjo, o tada nubėgo į dovanų parduotuvę.
Išsirinko patį didžiausią sūrio gabalą, kuris kainavo 9 eurus. Pardavėjai padavė visus turimus pinigus ir dar gavo grąžos 1 eurą.
Laimingas peliukas parbėgo namo ir įteikė mamai kvapnaus sūrio gabalą.
Mama padėkojo, išvirė arbatos ir abu skaniai suvalgė dovaną. 

 

Galima tąsa:  pasakykite kiek pinigų peliukas turėjo iš viso?

 Scenarijų parengė ir piešė komanda „Pelėdžiukai“
Kuruojantis pedagogas J. Malinauskienė
Seirijų A. Žmuidzinavičiaus gimnazijos ikimokyklinio ugdymo skyrius